Waarom lid worden van de Biofeedback Vereniging?

Biofeedback en neurofeedback zijn technieken waarmee je aan mensen kan laten zien hoe de interactie is tussen hun emoties en lichamelijk welzijn. Het is een methode die bij uitstek ingezet kan worden bij:

• veel voorkomende chronische klachten,
  • burnout,
  • ALK (Aanhoudende Lichamelijke Klachten),
  • pijn,
  • angst,
  • depressies,
  • teveel of juist te weinig spierspanning.

Mensen blijken vaak in deze gevallen veel meer invloed op hun klachten te hebben dan ze zelf denken.

Biofeedback vereninging

De Biofeedback Vereniging Nederland is in 2012 opgericht om de inzetbaarheid van de biofeedback methode meer aandacht te geven. Daarnaast is het doel om de samenwerking tussen therapeuten onderling te vergroten, kwaliteitsbewaking en het vergroten van de kwaliteit door informatie uitwisseling en seminars.
Tevens is het belangrijker dat de vindbaarheid van de therapeuten goed is. Daarvoor is deze website ontwikkeld. Enerzijds om zinvolle informatie te vinden is over bio-/neurofeedback als behandelmethode (Wat kan en mag je verwachten van je behandelaar?) Maar waar je, aan de andere kant, ook de therapeuten die biofeedback gebruiken, goed en vlot kunt vinden.

Iedere behandelaar zal biofeedback op een eigen manier toepassen en gebruiken in zijn/ haar behandeling. Dit hangt veelal af van de achtergrond die de therapeut al heeft.

HET BESTUUR
Voorzitter: Fanny Stempher, Praktijk Charoëla, Markelo
Penningmeester: Ivonne van Dijk, TijmOut, Zwolle

Vragen? Neem contact op.

Iedere therapeut/coach kan lid worden van Biofeedback Vereniging Nederland.

VERMELDING OP DE WEBSITE ALS THERAPEUT?

Heeft u belangstelling om als therapeut gevonden te worden op deze website dan kunt u onderstaand formulier invullen. Hierbij geeft u aan dat u kunt voorzien in een klachtenregelement en welke vorm(en) van biofeedback u gebruikt. De kosten bedragen € 75,00 per jaar. Hiervoor ontvangt u:

• Inschrijvingsformulier voor vermelding op de BVN website.
  • Een jaar de vermelding van uw website, bereikbaar met link vanaf de website van de BVN.
  • het logo van de BVN die u op de website kunt plaatsen.