Waar vind je een Biofeedback therapeut?

dichtstbijzijndste therapeut vinden?

Voor wie is Biofeedback geschikt?

Biofeedback is geschikt voor volwassenen, jongeren en kinderen. Het is een methode waarvan onderzoek en ervaring leren dat het effectief kan zijn bij klachten als:

• chronische pijn
      • spanningshoofdpijn
      • nek- en schouderpijn
      • kaakklemmen, tandenknarsen (bruxisme)
      • slaapproblemen
      • angst- en spanningsklachten
      • het moeilijk kunnen ontspannen
      • hyperactiviteit
      • hoge bloeddruk
      • hartritmeklachten
      • chronische vermoeidheid

Biofeedback op televisie

Op 9 oktober 2018 heeft collega Pieter Holtland in het programma ‘Sophie in de mentale kreukels’ uitgelegd wat de waarde kan zijn van Biofeedback bij Burnout/overspanning.

Je lichaam liegt niet!

Iedere vorm van (in)spanning gaat gepaard met meetbare signalen aan het lichaam die iets zeggen over de mate waarin deze spanning verwerkt wordt. Als je teveel stress of inspanning hebt ondergaan kan deze spanning dagenlang of zelfs maandenlang blijven hangen (of juist helemaal wegvallen). En dat is meetbaar! Zelfs al voordat iemand klachten ontwikkelt door over- of onderspanning. Dit doen we met bio- en neurofeedbackapparatuur. De gebruikers van deze apparatuur profileren zich via deze site van de Biofeedbackvereniging Nederland.

De vereniging is opgericht met als doel het bewaken, bevorderen en onderbouwen van het kennisniveau van biofeedback- en neurofeedbacktherapeuten. Verder willen we de Biofeedback onder de aandacht brengen van het publiek in Nederland en België. Zo kunt u een biofeedback-  of neurofeedbacktherapeut vinden via de zoekmachine hiernaast.

Biofeedback Vereniging Nederland

Bewaken, bevorderen en onderbouwen van het kennisniveau van biofeedback- en neurofeedbacktherapeuten.

Via deze website willen we meer bekendheid geven aan biofeedback-neurofeedback mogelijkheden.

Ook draagt de website er toe bij om als biofeedbacktherapeut beter gevonden te worden.

Word lid van de vereniging

Voor leden

Inloggen op besloten deel voor meer informatie…