Artikelen en protocollen m.b.t. Biofeedback

Op deze pagina moeten zoveel mogelijk artikelen en protocollen komen die vrij toegankelijk zijn voor de leden van de BVN. Van en voor elkaar. Door middel van deze pagina kunnen we steeds meer dezelfde taal gaan spreken, ons beter profileren naar buiten toe en toepassingen delen die zich in de praktijk (en liefst ook wetenschappelijk) bewezen hebben.

Artikelen of protocol

1. How to do clinical biofeedback in psychosomatic medicine: An illustrative brief therapy example for self-regulation. Japanese Journal of Biofeedback Research.. Peper, E., Harvey, R., Takabayashi, N., & Hughes, P. (2009). Japanese Journal of Biofeedback Research..36 (2), 1-16
  2. Teaching diaphragmatic breathing to childrenKajander, R. and Peper, E. (1998)Biofeedback. 26 (3), 14-17+.
Trefwoorden artikel of protocol

1. Biofeedback, Gastrointestinal disorder, Insomnia, Anxiety, Clinical procedure
    Education, Mind-body interaction
    Goede inleiding op BFB met mooie klinische voorbeelden