In de gezondheidszorg staan er grote veranderingen op stapel, zoals bijvoorbeeld E-coaching, en gamification . Biofeedback en neurofeedback horen in deze nieuwe zorg ook een vaste plaats te krijgen.
Daar is een sterke vereniging voor nodig!

De belangen van mensen die met biofeedback en neurofeedback werken werden tot nu toe behartigd door de Biofeedback Foundation of Europe. Deze vereniging was niet ingericht om adequaat in te spelen op de Nederlandse situatie.

Om de belangen van biofeedback-en neurofeedbacktherapeuten in Nederland te behartigen was het nodig dat er een Nederlandse vereniging zou komen.
Tijdens de jaarlijkse Biofeedbackdag in het Erasmus Medisch Centrum op 21 januari jl. is intentie uitgesproken de Biofeedback Vereniging Nederland (BVN) op te richten. Op 3 februari heeft de oprichting plaatsgevonden.

De vereniging heeft tot doel de biofeedback- en neurofeedbacktherapie in Nederland grotere bekendheid te geven, het niveau en de kennis te vergroten en de integratie in de reguliere zorg te vergroten. De biofeedbackvereniging is er voor mensen die bio( en neuro) feedbackapplicaties op verschillende niveaus toepassen. Dat kunnen (para)medici en andere professionals zijn, maar ook trainers en coaching-practitioners. Cliënten/patiënten doelgroepen zijn te vinden in de gezondheidszorg (herstel na ziekte), maar ook in het bevorderen van prestaties in sport en onderwijs alsmede preventie van ziekte en stress.
Gecertificeerde leden van de biofeedbackvereniging zullen op een lijst vermeld worden op de website van de biofeedbackvereniging. Door de BVN opleidings- en ervaringseisen zullen ze biofeedback of neurofeedback op verantwoorde wijze binnen hun doelgroep kunnen uitvoeren.

We hopen met velen de belangrijke toegevoegde waarde van biofeedback bij het vergroten van het welzijn in Nederland te gaan toepassen en uitdragen en nodigen u van harte uit u aan te melden bij onze vereniging. Uw aanvraag zal spoedig in behandeling worden genomen.

•   Voor aanmelding tot lid van de Biofeedback Vereniging Nederland (BVN) kunt u het aanmeldformulier invullen. Vragen kunt U mailen aan de secretaris Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
•   Kosten: 125 euro per jaar
•   Het bestuur bestaat uit:
Pieter Holtland: voorzitter
Anita van Duijne: secretaris